Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Britse (?) haardecoratie voor bruiloft

  • paddy

    In mei gaan mijn zwager en schoonzus trouwen; het wordt een bruiloft met alles erop en aan. Ik zou dan graag naar het voorbeeld van de Engelse dames op de foto hieronder een haardecoratie dragen in plaats van een hoed.

    Wie weet hoe men zo'n ding noemt. Ik heb ze in verschillende Britse warenhuizen gezien en ik kan mij niet herinneren dat ze hier in Nederland ook verkopen bij bijvoorbeeld De Bijenkorf of V&D.

    Heeft iemand die dingen ook in Nederland gesignaleerd? Want ik weet niet of ik voordien nog in Londen kom. Is het aanbod seizoensgebonden en wie weet wat de prijzen ongeveer zijn. Of kan iemand van jullie mij helpen aan een adres waar ik zo iets onder begeleiding zelf kan maken (in workshop vorm - regio Eindhoven).

    Waarmee wordt zo'n ding op het haar bevestigd, met een kam of een speld?

    N.B. Ik heb nagenoeg hetzelfde bericht ook gepost op de engeland.pagina, voordat ik deze pagina ontdekte. Ik verwacht echter dat lezers hier met iets gerichtere informatie komen. Dus alvast bedankt!

  • Lenie

    Hoe het heet weet ik niet maar je kunt 't gewoon kopen in een bruidmodezaak.

  • Bogerds Galerie

    Beste mevrouw,

    Dit soort haardecoratie zijn bij onze hoedenzaak in Leerdam te koop in de vorm van diadeem haarkam of haarknip meer info op onze site www.bogerdsgalerie.nl

    Ze zijn niet seizoen gebonden kosten ongeveer tussen 25 en 50 euro en zijn afkomstig van de allerbeste engelse leveranciers

    Kom gerust vrijblijvend passen kijken

    mvrgr Bogerds Galerie

  • ruth

    ik geloof dat men het een FACINATOR noemt. Meestal is het met een kammetje te bevestigen, op ebay kun je er erg veel vinden.

  • designhoeden Myra

    Het heet een haardecoratie in het nederlands en een fascinator in het engels.

    Ik heb een hoeden atelier in Barendrecht (bij Rotterdam) waar ze in alle kleuren en maten gemaakt worden. Ze zijn heel leuk.

    Het kost ongeveer tussen de 50 en 100 euro.

    Veel succes. Groeten van Myra.

  • mary

    Zo een haardecoratie heet in het engels idd een fascinator (en dus geen facinator). Ze zijn op ebay al voor redelijke prijzen verkrijgbaar (al vanaf 15 dollar!) daar komen echter nog wel de verzendkosten bij. Zelf ben ik erg fan van de fascinators vh britse merk ‘coast’. (zie www.coast-stores.com). Hopelijk heeft iemand hier wat aan!